מי אנחנו

אורית ברעם
בעלת תואר שני בטיפול באומנויות מומחית ומדריכה בכירה ביה"ת (האגודה הישראלית לטיפול באמצעות אומנויות). M.A במגדר בשילוב אומנויות. B.A בחינוך. מטפלת מומחית ומדריכה מוסמכת בטיפול התנהגותי-קוגניטיבי (CBT) מטעם איט"ה (האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי). מנחת הורים מוסמכת ממכון אדלר, כמו כן, למדה והשתלמה בקורסים רבים בתחומי טיפול מגוונים: DBT, PE, EMDR, Focusing, פסיכותרפיה בטיפול הורי, זוגי ומשפחתי בCBT, פסיכותרפיה יונגיאנית, פסיכותרפיה דינאמית, טיפול דיאדי, ליצנות רפואית, טיפול באמצעות קלפים טיפוליים ועד מומחית תחום ילדים עם הפרעות פסיכיאטריות במשרד החינוך, מרצה בתחום הטיפול באומנויות במכללת אחווה ובאקדמית רמת גן בתוכנית לפסיכותרפיה הומניסטית. מטפלת בקליניקה פרטית כעשרים שנה. כתבה ושיחקה בשתי הצגות יחיד בנושאים של לקויות למידה והפרעות אכילה. יוצרת ערכת הקלפים "הקול הפנימי שלי". אורית מתמודדת כל חייה עם הפרעת קשב ולקויות למידה.

אורית

איילת

איילת ארונוביץ
בעלת תואר שני בטיפול באומנות חזותית M.A ותואר שני בשינוי חברתי מטעם המכללה לחברה ואומנויות M.P.S, מנחת קבוצות והדרכת הורים. בוגרת קורס דירקטורים במכללה למנהל. B.A בחינוך ומשאבי אנוש מאוניברסיטת אריאל.  חברת ארגון יה״ת (האגודה הישראלית לטיפול באמצעות אומנויות). בעלת תעודה בגישור ותעודת הוראה לחינוך מיוחד בבית ברל. ניסיון עשיר בעבודה עם נערות במצבי סיכון (״בית חם״) ועם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מורה ורכזת בתחום החינוך המיוחד לילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה, מפעילה קבוצות למיומנויות חברתיות במשרד החינוך ובקליניקה פרטית. מטפלת התנהגותית קוגניטיבית (CBT). בעבר הייתה הבעלים של "פרפרים" – עיצוב ויצור חפצי אמנות – כחול לבן. איילת מתמודדת כל חייה עם הפרעת קשב ולקויות למידה.

בנימה אישית

אורית ברעם

אני אורית ברעם, נשואה, אמא לשלוש בנות מדהימות, כולן עוסקות בתחום הטיפול. 
הכל החל בהיותי תלמידה בבה"ס היסודי, מצאתי עצמי נמשכת לילדים "אחרים", "מיוחדים", "שונים". התחברתי במיוחד עם קבוצת ילדים לקויי שמיעה שלמדו בכיתה מקבילה. ילדים אלו קיבלו אותי כפי שאני והתחושה הייתה הדדית, מצאתי בהם חברי אמת.
החיבור שנוצר אצלי לילדים שהתמודדו עם קשיים היה טבעי, נוצר קשר מיוחד בינינו. עד אותה שנה בה נחשפתי לכיתת לקויי השמיעה, לא הרגשתי מובנת, המפגש המיוחד איתם היה מפגש של "אחים לצרה" הקשר התמים של ילדה שמחפשת קשר/ תקשורת החל שם. הצורך הבסיסי להיות משמעותית, נאהבת, שייכת ובעיקר הידיעה שאני רצויה נטעה בי כוחות. נשבעתי לעצמי שבעתיד אעשה הכל כדי לעזור לילדים לקבל כלים שיעזרו להם להרגיש שייכים, נוכחים ומובנים בעולם של ה"גדולים".
בנוסף, התמודדתי עם קשיים לימודיים והפרעת קשב לא מאובחנת, אז ילדים כמוני קיבלו את הכינוי "הדיסלקטיים" ההתמודדות עם שונות גרמה לי להסתכל על העולם בצורה אחרת ובאופן הישרדותי. סיטואציות החיים שחוויתי סייעו להתפתחות החלק היצירתי שבי ע"י פיתוח חשיבה אינטואיטיבית ומציאת פתרונות באופן שונה מהסביבה.
השנים עברו, הפכתי לגננת, מצאתי שעולם הילדים הוא עולם כנה, מרתק, תמים, לעיתים כואב ואכזרי ובכל זאת היופי שיש בכל ילד והסקרנות להכיר, ללוות אותם קסמה לי. התשוקה להיות חלק מעולמם של ילדים הובילה אותי בסופו של דבר להיות אשת חינוך ובהמשך אשת טיפול. גם שם חיפשתי את הייחודיות, בחרתי לעבוד בעיקר עם ילדים המתמודדים עם קשיי התנהגות/ קשיים רגשיים ונפשיים – חיפשתי דרך לעולמם.

דרכים רבות יש ליצירתיות להביא את עצמה, אחת מהן הייתה הרצון שלי להיחשף באמצעות משחק ודרמה ולספר את הסיפור שלי: הצגות היחיד בהן הופעתי עסקו בתחומים טיפוליים, אחת ההצגות מתארת את ההתמודדות שלי לאורך שנות ילדותי מנקודת מבט של ילדה בהקשר הבן דורי. החשיפה, הבמה, הסיפור נטעו בי כוחות.
תגובת הקהל, מחיאות הכפיים והעידוד לימדו אותי שליצירתיות אין גבול. כך הגעתי ללמוד טיפול באמצעות אומנויות.
כמטפלת, יש לי אחריות גדולה לילדים ומבוגרים שמאפשרים לי להיות חלק ממסע החיים שלהם. תפקידי להוביל, ללוות, לגלות משאבים, חוסן וכוחות וביחד למצוא את הדרך המתאימה לכל אחד ואחת.. לאורך שנות עבודתי כמטפלת, יצרתי דגמים רבים של משחקים בקליניקה, כאלה שעזרו לי ולמטופלים שלי להבין טוב יותר אחד את השנייה. מצאתי כי היכולת לטפל מתוך הנאה ומשחק היא הדרך בה אני רוצה ליצור וליצר.

איילת ארונוביץ

שמי איילת ארונוביץ, נשואה ואם לארבעה. גדלתי בערבה הקסומה בין המדבר, ההרים ושדות של גידולים שונים. מגיל קטן עבדתי בשדה ובכל יום ויום התבוננתי בפליאה כיצד זרע קטן הופך לפרי. 
הצמיחה, ההתפתחות והגדילה הובילה אותי להסתכל על העולם בעיניים יצירתיות ומאז קסם היצירה מלווה אותי עד היום.
המפגש שלי עם המסגרת הלימודית היה מורכב. מצאתי את עצמי יושבת שעות בדשא, מחוץ לכיתה בוהה בשמים, חשה את האוויר חולף על פני ובעיקר מתוסכלת. שמעתי את המורים אומרים לי משפטים כמו: " חבל על המאמץ שלך", " לא יצא ממך כלום" ועוד אמירות שחיזקו את תחושת הכישלון שליוותה אותי. קשיי הלמידה וחוסר העניין שלי בלימודים התחזקו כתוצאה מהפרעת הקשב ולקויות הלמידה הלא מאובחנות מהן סבלתי. כל אלה השפיעו עלי בבחירה "לברוח" אל העבודה בשדות ולחוגי בוקר באומנות עם ותיקי המושב.
חיפשתי את עצמי!
שנים מספר לאחר הצבא עברתי להתגורר במרכז הארץ והתחלתי לטפל בילדים עם עיכוב התפתחותי. המגע עם הילדים והוריהם הייתה נקודת האור הראשונה מאז ימי בית הספר, התבוננתי בילדים המתמודדים עם קשיים קוגניטיביים – התנהגותיים, התחושה הייתה מוכרת לי, ביחד איתם, שילבתי את תחום היצירה בעבודה ולא מעט בזכותם העברתי חוגים בתחום האומנות לילדים ונוער.

בהמשך למדתי תואר ראשון בחינוך ומשאבי אנוש, (זה לא היה פשוט- ניחמתי) כמו כן סיימתי לימודי הוראה בחינוך המיוחד. עבדתי כרכזת ומורת שילוב לילדים עם קשיי קשב, לקויות למידה וקשיים חברתיים. את התואר השני עשיתי בשינוי חברתי והתמחתי בהנחיית קבוצות בשילוב אומנויות ובהמשך למדתי תואר שני נוסף בתרפיה באמנות חזותית.

הצורך להמשיך ללמוד ולהתפתח נבע מהרצון העז שלי להוביל וללוות ילדים ונוער בדרך הנכונה להם, לדייק עבורם את הצרכים והרצונות המתאימים להם, וכך מצאתי את עצמי בלימודי טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT. השילוב בין טיפול הוראה ומשחק, והיכולת לתווך לילדים סיטואציות ומצבים חברתיים הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי או במילים אחרות לתשוקה אין סופית.

גיליתי את תחום האמנות הפלסטית, מצאתי בה שלווה ולימים פתחתי עסק למוצרי נוי ייחודיים, כחול לבן. בהמשך פיתחתי פעילויות ומשחקים לימודיים וחינוכיים, במטרה ללמד מתוך העצמה ונתינה המעודדת פיתוח היכולת וביטוי עצמי. זכיתי לחוות יחד עם הילדים הנאה, הצלחה וביטחון בעשייה שלי איתם.